Додаток 3

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом завідувачки Мринської філії

ДПТНЗ «Куликівський ПАЛ»

від 30.08.2023 р. № 85

Порядок реагування

на встановлені випадки насильства, булінгу (цькування)

та відповідальність осіб, причетних до насильства, булінгу (цькування)

в Мринській філії ДПТНЗ «Куликівський професійний аграрний ліцей»

Алгоритм дій педагогічного колективу

у разі виявлення ситуації булінгу.

  • Якщо педагог, або будь який інший працівник закладу став свідком булінгу то, незалежно від того, поскаржилась йому жертва чи ні він повинен проінформувати про цей випадок керівництво навчального закладу.
  • Якщо педагог, або будь який інший працівник закладу отримав усне або письмове звернення від дитини, щодо жорстокого ставлення по відношенню до неї з боку однолітків, педагогів, або інших осіб, то він повинен повідомити про це керівництво навчального закладу.
  • Отримавши таке звернення директор навчального закладу повинен скликати комісію з розгляду випадку булінгу, та окреслити подальші дії.
  • До складу такої комісії можуть входити адміністрація навчального закладу, педагоги, практичний психолог, батьки постраждалого та «булера» та інші зацікавлені особи.
  • Якщо комісія кваліфікує випадок як булінг, а не одноразовий конфлікт, адміністрація навчального закладу повинна повідомити про це уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  • У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждала сторона не згодна з цим висновком, то вона має право звернутися до органів Національної поліції України.
  • У навчальному закладі необхідно забезпечити психологічний супровід здобувачів освіти, які постраждали від булінгу, стали його свідками, або вчинили цькування.

Алгоритм дій педагогічних працівників щодо запобігання

випадків булінгу в учнівському середовищі.

1. Усім членам ліцейного колективу дотримуватись єдиної позиції, що насильство, цькування, дискримінація є неприйнятними та неприпустимими у міжособистісних спілкуваннях.

2. Класним керівникам, майстрам в/н., вихователям цікавитися життям своїх вихованців, відслідковувати ситуації, щодо проявів жорстокості та цькування в учнівських колективах, контролювати поведінку та взаємостосунки між здобувачами освіти під час навчального процесу та позаурочний час.

3. Не залишати жоден випадок булінгу без уваги. Пояснювати учням, що будь які насильницькі дії чи образливі слова є неприпустимими у між груповій взаємодії. Реакція усіх учасників освітнього процесу на будь які прояви жорстокості та цькування має бути негайною.

4. Пояснювати учням, що навіть пасивне спостереження за знущанням і бійкою надихає кривдника продовжувати свої дії. Свідки події повинні захищати жертву насильства і, якщо треба кликати на допомогу дорослих.

5. У кожному колективі навчальної групи, мешканців гуртожитку виробити правила толерантної поведінки , слідкування з їх дотриманням.

6. Забезпечити роботу консультативного пункту «Скринька довіри».

7. Систематично проводити просвітницьку роботу у вигляді виховних годин, бесід, тренінгів, уроків, правових ігор, вікторин, флеш-мобів, круглих столів, диспутів, годин відкритих думок, усних журналів, кінолекторіїв, тощо, для ознайомлення учнів з проблемою булінгу, та за для пропаганди безпечних, здорових стосунків, заснованих на взаємній повазі, доброзичливості та толерантності. Залучати до цієї роботи соціально- психологічну службу, представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій.

8. Проводити просвітницьку роботу серед батьків з даної тематики.

9. Забезпечити психологічний супровід здобувачів освіти, які стали свідками булінгу, постраждали від нього, або вчинили цькування.

Кiлькiсть переглядiв: 15

Коментарi